Een beeldconcept is de vertaling van abstracte merkwaarden naar een concreet idee. Door dit idee zorgvuldig en consistent toe te passen kun je je merk versterken. Consistent beeldgebruik helpt consumenten bewust of onbewust te kiezen voor jouw bedrijf of producten.
Een goed beeldconcept is onderscheidend, versterkt de merkbeleving en wordt consistent toegepast. Daarom is het heel belangrijk om goed na te denken over de invulling ervan. De beelden moeten vooral een betrouwbare indruk geven. Dit geeft consumenten houvast en de mogelijkheid om zich met jouw merk te identificeren.
Het beeldmateriaal moet de bezoeker verleiden om op ontdekkingsreis te gaan op je website of de aandacht trekken om je post verder te lezen. Ook moet er een bepaalde vorm, van overzicht en rust voelbaar zijn. Als de beelden eenduidig zijn, maakt dit het ‘scannen’ van een website of artikel prettig.
Onze klanten zijn bedrijven, organisatie en ondernemers die hun merk als totaalbeleving willen profileren. Zij zoeken naar een balans van hun merkidentiteit, het merkconcept en hun merkbeleving.
Om van een merkbelofte tot een merkverhaal te komen, is het belangrijk om gebruik te maken van de juiste tone of voice en consistent en authentiek beeldmateriaal.
Zoek je eenheid in je beelden en verlang je ook naar het heerlijke gevoel dat alles klopt? Hecht je waarden aan het met trots tonen van je (familie) bedrijf of organisatie aan je klanten?
Wij helpen je graag met het bedenken van een opvallend en passend beeldconcept. Wij denken daarbij vanuit jouw merk, maar ook je doelgroep.
Wil je hier meer over weten, neem dan contact met ons op.
Samenwerken met ons? Dan kun je ervan op aan dat we altijd kiezen voor stappen die zorgvuldig afgestemd zijn op wat je nodig hebt.
Neem vrijblijvend contact met ons op over de verschillende mogelijkheden voor jouw bedrijf of organisatie.
Dat jij trots bent, omdat je website en verhalen perfect weergeven wat jij voelt en uitdraagt samen met je medewerkers. Dan pas zijn wij tevreden.