April 2023
Wat in het vat zit verzuurt niet. Mijn 1 op 1 gesprek met Hannelore Verschut stond al heel lang op de planning, maar in december kreeg zij een ongeluk in Nepal. Hierdoor was zij een redelijke tijd uit de 'running'. Letterlijk en figuurlijk was lopen voor haar geen optie.
Na een heerlijk netwerk ontbijt, nemen we samen plaats in het restaurant van het Vandervalk in Nootdorp. Hannelore: "Francis, ik ken je van je pitch, maar wie is Francis eigenlijk?". Al gauw komt ons gesprek, naast fotografie, op reizen, waardoor we al snel in een heel mooi en actief gesprek belanden.
Hannelore is net als ik al heel vroeg geboeid door culturen en reizen. Haar oorspronkelijk studie was richting antroposofie in niet-westerse landen. Voordat zij Travel Counsellor werd, was zij manager van het grootste supermarktketen van Nederland. Zij vond haar werk 'leuk', maar kwam er achter dat 'leuk' niet genoeg was.
Hannelore miste haar passie en ze kreeg geen voldoening meer uit haar werk. De switch naar reisadviseur was dan ook snel gemaakt. Ze organiseerde al reizen voor familie en vrienden en besloot dit nu via Travel Counsellors Nederland te gaan doen. Door de constructie met dit bedrijf, heeft zij een groot netwerk van marketing, IT, training, e.d.
Haar passie ligt in maatwerkreizen samenstellen voor haar klanten. Hier wordt haar toegevoegde waard heel duidelijk zichtbaar. Haar droombestemmingen zijn landen met cultuur, natuur en historie. Het letterlijke hoogtepunt van haar reizen was in 2015, een 22-daagse wandeltocht naar het Mount Everest Basecamp in Nepal.
Hannelore: "Ik stippel op basis van uw wensen alles voor u uit zodat u een geweldige en veilige reis zult hebben. Reizen op maat in Europa of daarbuiten, een pakketreis, cruises, stedentrips, fietsvakanties, camperreizen, huwelijksreizen, vliegtickets, losse hotels, transfers; alles is mogelijk."
Wat me opvalt, is de prachtige lach van Hannelore. Haar ogen fonkelen wanneer ze praat over haar vak. Je kunt 24/7 op haar rekenen. Zij vertelt dat zij soms slaapt met de telefoon naast haar bed, omdat een klant midden in de nacht (Nederlandse tijd) een transfer heeft en zo, als het nodig is, haar kan bereiken.
Dank Hannelore, vandaag ga ik er zelf even tussenuit, fijn dat we eindelijk onze 1 op 1 konden hebben. Namasté! Francis Frionnet