Juni 2023
Net terug van Kreta, ont-moet ik Sebastiaan van Hamond op zijn kantoor in Den Haag. Sebastiaan ziet er uitgerust en zomers uit. Hij borrelt van de vakantieverhalen.
Sebastiaan is een bijzondere BNI Fazant collega. Het is fijn om te praten over Kreta. Het is zo'n prachtig eiland met ongerepte natuur, blauwe luchten en zon, lieve mensen en een heerlijke, mediterrane lifestyle. Het is zo een bijzondere plek, waar mensen echt samen delen wat de natuur ons geeft. Ook Sebastiaan heeft dat hier ervaren.
Ik ken veel videomakers, maar er is er niet eentje zo als Sebastiaan. Hij gaat zo zorgvuldig om met zijn klanten, dat ik er blij van wordt. Zijn 3D-aanpak is denken, draaien, delen. Het zijn niet alleen mooie woorden, maar ik zie hem het doen.
In december '22 werkten we samen voor de Gemeente Zaanstad. We spreken nu weer verder over employee branding en wat het kan doen voor de klant om goede video en foto's te gebruiken voor hun wervingscampagnes. Veel bedrijven hebben nu een speciale website: 'Werken bij'. Een goed werkgeversmerk met de juiste visuele communicatie is tegenwoordig net zo belangrijk als je commercieel merk.
Sebastiaan: "Een sterk werkgeversmerk trekt de juiste nieuwe medewerkers aan en behoud de huidige werknemers door ze te betrekken bij je organisatie. Geef collega’s een podium. Laat ze eerlijk en vol passie vertellen waarom ze bij je werken en creëer ambassadeurs."
Belangrijk in het wervingsproces is dat je niet zoveel mogelijk sollicitanten wilt, want dit kost tijd, geld en energie. Maar veel organisaties hebben behoefte aan de juiste, gemotiveerde kandidaten. Ze moeten bij je passen. Maar ook de organisatie moet bij de kandidaat passen. Dit kun je heel goed laten zien door middel van branding.
Sebastiaan, je bent een (h)eerlijk mens. Altijd fijn om met jou te sparren. Geniet lekker na van je vakantie en ik hoop nog vaak met jou te kunnen en mogen samenwerken. Tot vrijdag!
Zonnige groet, Francis Frionnet