Van concept naar beelden - Frionnet Personal Branding Fotograaf

Vivid fotoshoot bij Curcuma door Francis Frionnet

Je onderscheiden van de massa. Een veel gehoorde doelstelling. Maar wat is dan zo onderscheidend aan jouw verhaal, bedrijf en product? Wat maakt jou zo uniek en bijzonder? En hoe communiceer je dit dan consequent?

De verdiepingssessie

Natascha vertelde mij tijdens ons tweede ontmoeting hoe zij zo geniet van het eerste kopje koffie met haar collega, net voordat de deur van haar winkel open gaat. Even bij kletsen over het thuisfront of over het weekend.Tijdens deze verdiepingssessie probeer ik heel goed door te krijgen wat de mode zaak van Natascha zo bijzonder en uniek maakt? Hoe zien klanten Natascha en wat vinden zij zo fijn aan haar benadering in deze bijzondere en gezellige modezaak?

Tijd nemen voor jezelf, je collega’s, maar vooral ook de klanten. Ik vond de eigenschap van ‘de tijd nemen’ door Natascha sterk genoeg om te gebruiken in een verhaal. In deze drukke, hectische tijd is het juist belangrijk dat we tijd nemen voor elkaar. Natascha neemt de tijd om te luisteren, dat persoonlijke contact waarderen haar klanten enorm. Uitgaande van dit concept, zagen we voldoende mogelijkheden om een mooie fotoreportage af te leveren.

De locatie

Natascha was gelijk enthousiast en koos lunchcafé Curcuma als locatie. Hier was geen twijfel over; zij houdt heel erg van de sfeer, de ruimte en de prachtige kleuren. En Birgit is een leuke overbuurvrouw! Voor mijn fotografie is de lichtinval heel mooi, vooral in de ochtend is hier een oase aan licht. Wij ging uit van een ontspannen werkbespreking met collega Renate. Een tikkie serieus, maar waar ook gelachen mag worden. Natascha zocht twee kledingstukken uit voor haarzelf en voor Renate. Voor de petrol herfst kleuren van de kleding liet Natascha zich inspireren door het interieur van Lunchcafe Curcuma. Het contrasteert ook geweldig met de natuurlijke houten tafels.

De lifestyle fotoshoot

Op de dag van de sessie kozen wij 4 verschillende plekken in het lunchcafé. Ik vind het heel belangrijk om niet alles van te voren te plannen en een stukje toeval in mijn fotografie te laten gebeuren. Zo zijn mijn foto’s nooit perfect en daar streef ik ook niet naar omdat het leven en de mensen ook niet perfect zijn. Het fotograferen ging heel goed en Natascha en Renate speelden hun rollen zo goed dat zij aan het einde van de sessie verbaasd en met enige teleurstelling in hun stem vroegen: ‘Zijn wij al klaar?’

Ben je nieuwsgierig naar de resultaten van de personal branding fotoshoot van Vivid Mode Gouda bij Curcuma?
Kijk naar haar foto’s in deze galerie.
Heb je een sterke concept of verhaal? Dan zorg ik voor een inspirerende fotoreportage die precies past bij jouw bedrijf.

Next Post Previous Post

Francis Frionnet

Francis Frionnet

Als personal branding fotograaf help ik ondernemers om zorgeloos een beeldbank te creëren om hun merk te versterken. Ik specialiseer mij in personal branding fotografie. Een mix van fotojournalistiek, lifestyle en portretfotografie die je gebruikt om je merk steeds over te brengen en een zinvolle verbinding te maken met je publiek. Laat de beelden spreken en vertellen wie je bent en waar je voor staat.

Personal Branding Fotografie informatie

WAT JE KUNT VERWACHTEN

  • Op mijn foto's wil ik laten zien wie jij bent en wat jou beweegt. Vind jij het lastig om op de foto te gaan. Ik geef je graag begeleiding en garandeer 200% tevredenheid!
  • Versterk je brand door meer persoonlijk aanwezig te zijn op sociale media. Ik help je graag om een eigen beeldbank te creëren. Al jouw foto's rechtenvrij. Tell YOUR story!
  • Ik help bedrijven het juiste verhaal te vertellen over het bedrijf en de mensen die daar werken, waardoor zowel intern als extern de zichtbaarheid en de relatie groeit.

Wij zijn trots om samen te werken met